🚚BESPLATNO EUROPA NARUDŽBE > 150 eura

VRHUNSKA OPREMA ZA TVOJE MOTOCIKL

🚚BESPLATNO ITALIJA NARUDŽBE > 50 eura

Novi <tc>BMW</tc> R 1300 GS Adventure: dizajnerski promašaj?

La nuova BMW R 1300 GS Adventure: Un Flop di Design? - Endurrad

Peppe Z |

Novi BMW R 1300 GS Adventure: dizajnerski promašaj?

Čini se da će BMW R 1300 GS Adventure razočarati svojim kontroverznim dizajnom i malom nosivošću, nedostatnom za enduro vožnju na velikim udaljenostima.

Kontroverzan dizajn

BMW je uvijek bio na čelu dizajna, ali nisu sve njegove kreacije primljene s oduševljenjem. Modeli kao što su R 1200 ST, R 1200 CL i F 650 CS "Scarver" izazvali su različite reakcije. Čini se da novi R 1300 GS Adventure slijedi ovaj razdorni trag.

Izvedba i tržišna strategija

U priopćenju za tisak, BMW predstavlja R 1300 GS Adventure kao istinskog "svestranog", sposobnog da se uhvati u koštac s bilo kojim terenom, od pustinja do prašuma do Himalaja, s putnikom i prtljagom u sebi. Uz bokser motor koji isporučuje 149 Nm okretnog momenta i 145 KS, već dokazan na R 1300 GS, očekivanja su velika. Međutim, testovi u ekstremnim uvjetima provedeni su bez putnika i prtljage.

Ograničena nosivost

S praznom težinom od 269 kg, R 1300 GS avantura može nositi samo dodatnih 216 kg, uključujući puni spremnik i opremu. To bi moglo dovesti do situacija preopterećenja, a problem je također pronađen u prethodnom modelu, R 1250 GS Adventure.

Napredna tehnologija: Automatski ASA

Važna tehnička inovacija je ASA (Automatic Shift Assistant), koji eliminira potrebu za korištenjem poluge spojke, omogućujući glatkiju promjenu stupnjeva prijenosa od prethodnog Quickshiftera. Ovaj sustav je dostupan kao opcija.

Poboljšan ovjes i visina sjedala

R 1300 GS Adventure ima povećan hod ovjesa, s 210 mm sprijeda i 220 mm straga. Visina sjedala varira između 870 i 890 mm, ali se može smanjiti za 30 mm zahvaljujući poluaktivnoj šasiji DSA.

Inovacije s radarom

Još jedna inovacija koju je uveo BMW je stražnji radar s upozorenjem na napuštanje trake i sudar, dostupan kao opcija za osnovni GS od 2025.

Spremnik od 30 litara

Novi aluminijski spremnik od 30 litara predstavlja osebujan element koji dijeli mišljenja. Unatoč većem volumenu, nudi sustav potpore za torbe i dodatke, povećavajući funkcionalnost.

Dostupne četiri verzije

R 1300 GS Adventure nudit će se u četiri varijante:

  • Osnovno : već od 22.335 eura, sa standardnom opremom.
  • Trofej : već od 23.060 eura, s dodatnim zaštitama i kraćim vjetrobranskim staklom.
  • Trostruka crna : već od 23.120 eura, s udobnim sjedalima i dodatnom opremom.
  • Opcija 719 Karakorum : već od 24.460 eura, s posebnom bojom i aluminijskim komponentama.

BMW R 1300 GS Adventure nedavno se pojavio na tržištu motocikala i već je izazvao žestoku raspravu među entuzijastima i kritičarima. Glavno pitanje koje mnogi postavljaju je: je li novi BMW R 1300 GS Adventure doista dizajnerski promašaj? Analizirajmo različite aspekte kako bismo bolje razumjeli.


Od početka je BMW-ov GS asortiman bio sinonim za inovaciju, robusnost i performanse. Ali s BMW-om R 1300 GS Adventure, čini se da se bavarska marka odlučila za dizajn koji je podijelio mišljenja. Neki kritiziraju da su linije previše četvrtaste i manje skladna estetika u usporedbi s prethodnim verzijama.Drugi pak cijene pokušaj modernizacije izgleda uz zadržavanje prepoznatljivih karakteristika serije GS.


Element jake rasprave odnosi se na novi spremnik, koji s jedne strane nudi veći kapacitet, s druge strane djeluje vizualno glomazno. Nadalje, inovativni TFT zaslon ima dvostruko lice: za neke predstavlja kvalitativni skok u tehnološkom smislu i funkcionalnosti, ali za druge je pretjerano složen i ne baš intuitivan.


Osim dizajnom, BMW R 1300 GS Adventure ne razočarava ni performansama. Motor od 1300cc nudi impresivnu snagu i izvrsnu upravljivost na cesti i izvan nje. Međutim, čini se da pitanje estetike uvelike utječe na opće mišljenje o cijelom pakiranju.


Ne možemo zanemariti da na percepciju dizajna utječu i osobna očekivanja i estetske preferencije motociklista. Dakle, hoće li novi BMW R 1300 GS Adventure predstavljati neuspjeh ili revoluciju ovisi uvelike o individualnom gledištu. Zaključno, BMW R 1300 GS Adventure ostaje motocikl koji može ponuditi izvrsne performanse, ali s dizajnom o kojem se i dalje raspravlja.